Český supersport Praga R1R oslnil Evropu. Teď hodlá atakovat rekordy

Praga R1R, předsériový prototyp českého supersportovního automobilu, vyrazil na cestu z Monaka do španělské Marbelly. Za jeho volantem nesedí nikdo jiný, než známý youtuber, lyžař a milovník exotických vozidel Jon Olsson. Cílem je legendární závodní okruh Asscari, kde Pragovka po své více jak 1 500 km dlouhé cestě předvede své závodní geny a možná se pokusí atakovat i traťový rekord.

Již samotná cesta vedoucí z Monaka přes Barcelonu až do jihošpanělské Marbelly prokáže schopnosti tohoto speciálu, stavěného primárně na okruhy, obstát i v běžném provozu a po té co dorazí na závodní trať, je rovnocenným konkurentem závodních speciálů třídy GT3 a dokonce LMP3 (Le Man Prototypes). A to za zlomek nákladů. Celou cestu je za volantem světově proslulý Jon Olsson, který absolvoval několikrát závod GumBall 3000 se svým Audi RS6 upraveným na 1000 HP a letos brázdí ulice Monaka i sjezdové svahy se svým Lamborghini s výkonem přesahujícím 800 PS. Ihned po prvním dnu v Pragovce však prohlásil: „Praga je spolehlivá jako Audi, jen trochu extrémnější… moje lambo je proti tomu jako hračka,“ a konečně přirovnal ryze okruhový speciál Radical proti R1R za školní autobus pro děti.

Česká Praga je jednou z nejstarších automobilových značek světa (1907) a aktuálně nabízí závodní automobily Praga R1 v různých specifikacích. Jedná se o závodní automobil 21. století, který těží z nízké hmotnosti, špičkové aerodynamiky, ale hlavně vysoké spolehlivosti, nízkých provozních nákladů a jedinečné bezpečnosti díky karbonovému monokoku splňující nejpřísnější kritéria. Z ryze závodní verze R1 vychází pro silniční provoz homologovaná verze R1R, která se svým 2.0 litrovým turbomotorem o výkonu 380-400 PS a váhou pod 700 kg poráží výkonovými parametry i ty nejdražší hypersporty planety.

Výhradním dealerem a servisním centrem pro země Střední Evropy je pražská společnost AutoTechnologi specializující se kromě servisu vozů Mercedes-Benz a AMG na tzv. customer sports. Její tým např. v sezóně 2015 vyhrál absolutní pořadí prestižní Blancpain GT Series s vozy SLS AMG GT3. Není proto divu, že doprovodným vozem po celou cestu Jona Olssona je, v dílnách AutoTechnologi upravený Mercedes A45 AMG s výkonem 450 PS.

SHARE
Student žurnalistiky se zájmem o F1, hry a elektroniku s nakousnutým jablkem.

Komentáře